تبلیغات
مذهب رسمی در قانون اساسی - عنوان كردن مذهب در قانون اساسی خلاف نص قرآن است
 
مذهب رسمی در قانون اساسی
درباره وبلاگ


گلچینی از مطالب روزنامه اطلاعات سالهای1357و1358در مورد چگونگی درج مذهب رسمی در قانون اساسی

مدیر وبلاگ : رحیم آذرنوش
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

از آن زمان كه بنی امیه و بنی العباس برای تامین موجبات بسط قدرتهای شیطانی خود ، علیه اسلام راستین و نظرات فقهای متعدد را بصورت مذاهب گوناگون ، وانمود كردند ، و حسب سیاست خود بترویج یكی علیه دیگری پرداختند ، در طول یكصد سال جمعی را حنفی ، گروهی را مالكی دسته ای را حنبلی و جماعتی را شافعی و عده ای را رافضی ( شیعه ) خوانده ، آنها را به جان یكدیگر انداختند ، بسیار روشن می نمود كه دست سیاست در تفرقه ملت مسلمان دخالت مؤثر دارد .

مطالعه در شرح زندگی هر یك از پیشوایان مذاهب مثل امام ابوحنیفه نعمان بن ثابت ( متولد به حدود 77 هجری تا 150 هـ ) كه نوه یكی از اسیران ایرانی و مقیم كوفه بوده است و امام مالك بن انس متوفی به سال 179 هجری و امام محمد بن ادریس شافعی متوفی به سال 205 هجری و امام احمد بن حنبل متوفی به سال 241 هجری نكات زیر را ثابت می دارد :

1ـ اینكه عموم فقهای نامبرده سالها پیش از استقرار اسلام در خاورمیانه و مصر تولد یافته ، یكی شاگرد دیگری بوده ، یا به اصطلاح امروز انشعاب كرده ، نظرات خود را به یمن حمایت خلفای بنی العباس ، كه هدفی جز مكتوم داشتم حقایق قرآن و سنت رسول اكرم نداشته ، ایجاد تفرقه در عالم اسلام را اساس سیاست خود می دانسته اند ، رواج داده اند .

2ـ به قرار فوق سیاستمداران آن روزگار برای هر یك از فقها ، و پیشرفت نظرات فقهی ایشان منطقه نفوذی در قلمرو اسلام دست و پا كرده ، مامورین حكومت را وا می داشتند تا فقه معینی را در حوزه اقتدار خود رواج دهند و عندالزوم مردم را به جان یكدیگر اندازند ، و نگذارند پیروان ائمه اطهار كه جانشینان به حق رسول اكرم بودند ، جمع شوند و مسند خلاف آنچنانی را از چنگشان بدر آورد .

3ـ فقهای مذكور و همچنین ائمه اطهار شیه داعیه ای جز استباط حكم صحیح از قرآن كریم و سنت رسول اكرم نداشته و هرگز نخواسته اند در امت اسلام آنچنان تفرقه و دوگانگی بوجود آورند كه خون یكدیگر ، را حلال و غارت مال برادران را مجاز و مثاب بدانند بلكه این سیاستمداران بوده اند كه به خلاف دستور قرآن ، جنگهای عقیدتی در بین مسلمین به راه انداختند .

4ـ همانطور كه امروز در بعضی از نقاط كشور خودمان اكثریت مردم رساله عملیه یكی از مراجع تقلید را عمل می كنند . و هرگز متابعین مرجع دیگری را كافر ، و یا مخالف اسلام نمی شناسند ، در طول تاریخ اسلام نیز متدینین و روشنفكران عالم اسلام ، مسلمانی را به گناه تبعیت از فلان فقیه تكفیر نكرده اند مگر آنكه دست دسیسه باز حكام در قرن هفتم و سیاست استعماری در قرن پانزدهم هجری و دوران استقرار صفویه عنوان شیعه و سنی را وسیله جنگ و جدال بین برادران مسلمان قرار داده ، عوام الناس را به جان یكدیگر انداختند تا بتوانند از طریق تضعیف و تعلیل قوای مسلمین ، موجبات سلطة استعماری خود را فراهم سازند . چنانكه دیدیم .

پس از جنگ جهانی دوم ، كشورهای اسلامی به ظاهر مستقل و دارای قانون اساسی و حكومت مستقل شدند . اما عوامل استمار برای نگه داشتن اساس اختلاف در جامعه مسلمین ، اصرار ورزیدند كه در قانون اساسی هر یك بجای مطلق دین اسلام مذهب را نیز ذكر كنند . و بدین طریق تخم نفاق را بین اهالی مثلاً یمن شمالی زیدی و یمن جنوبی شافعی و میان مراكش حنفی و مصر شافعی و همینطور سایر كشورها بیفشانند ، تا هر گاه كه خواسته ، اختلاف نشرات فقهی را دستاویز جنگ های بین برادران مسلمان قرار دهند و ما به النزاع موجود باشد .

امروز بحث در آن نیست كه فلان نظر فقهی منطیق با قرآن كریم و سنت رسول اكرم بوده یا نبوده است . بلكه مهمترین مسئله و نشان صداقت هر مجاهد این است كه برای از بین رفتن اختلاف در جامعه مسلمین جهان ، و اشاعه معالم قرآن برای استقرار نظام واقعی اسلام كوشش شود . لذا با قبول همه خطرات ناشی از این اظهار نظر به عموم محترمین كه در تنظیم و تصویب قانون اساسی دخالت دارند عرض می كنم كه ذكر مذهب در قانون اساسی یك كشور مسلمان ، و لو آنكه اكثر افراد جامعه آن طرفدار نظرات فقهی یكی از فقهاء باشند ، خلاف مصالح اسلام است .

بگذارید روزی برسد كه صاحب نظران فرق اسلامی دور میزی گردآیند و موارد اختلاف نظرهای فقهی خود را از میان بردارند ، و نگویند بحث در این زمینه محتاج تغییر در قوانین اساسی كشورهای اسلامی است و حال آنكه همه می دانیم قانون اساسی در یك جامعه مسلمان ، جز قرآن كریم و سنت رسول اكرم چیزی دیگری نمی تواند باشد .

اكنون كه به بهای نثار خونهای فراوان و اهدای شهدای بسیار ، فرصت احیای اسلام راستین و استقرار آن را در سرزمین ایران یافته اید از خدا بپرهیزید ، و به بهانه تسلیم در قبال مردم عامی كه سالها تحت تبلیغات ظاهراً شیعی و باطناً ضد اسلام قرار داشته اند ، در قانون اساسی قیدی نگذارید كه در آینده دستاویز مغرضین و نفاق افكنان باشد . من و اكثر مردم این سرزمین خوشبختانه پیر و بهترین فقه اسلامی ، كه فقه امامیه و شیعی است ، هستیم . ولی این هرگز مجاز نمی دارد كه اسلام راستین را فدای نظرات فقهی خوده سازیم .

چهارشنبه 13 تیرماه 58

یدالله نیازمند 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چهارشنبه 14 تیر 1396 11:27 ب.ظ
I comment each time I appreciate a article on a website or I have something to add to the
conversation. It's caused by the passion displayed in the article I looked at.

And on this post مذهب رسمی در قانون اساسی -
عنوان كردن مذهب در قانون اساسی خلاف
نص قرآن است. I was excited enough to
drop a comment :-P I actually do have 2 questions for
you if you usually do not mind. Is it just me or does it seem like some of the remarks look like written by brain dead folks?
:-P And, if you are posting at additional online social sites, I'd like to follow
everything new you have to post. Could you list all of your communal pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?
جمعه 9 تیر 1396 03:12 ب.ظ
With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or
copyright infringement? My site has a lot of exclusive content I've either
authored myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my authorization.
Do you know any solutions to help prevent content from being ripped
off? I'd certainly appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر