تبلیغات
مذهب رسمی در قانون اساسی - چرا باید رئیس جمهور حتماً شیعه باشد ؟
 
مذهب رسمی در قانون اساسی
درباره وبلاگ


گلچینی از مطالب روزنامه اطلاعات سالهای1357و1358در مورد چگونگی درج مذهب رسمی در قانون اساسی

مدیر وبلاگ : رحیم آذرنوش
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

توطئه گران و سر و صدای تازه . آیا فرصت جویان ضد انقلاب می توانند از اصل 13 قانون اساسی بنفع خود در نفاق افكنی استفاده كنند ؟

آیا تدوین این اصل از این جهت بوده كه از برادران سنی بعنوان یك اقلیت برداشت شده ؟

هرگز رژیم حكومتی كشور ما به تصویب 98% افراد كشور جمهوری اسلامی است ، و باید قانون اساسی مملكت بر اصول و مقررات و احكام اسلام استوار گردد ، و حتماً این اصول و مقررات از یكی از مذاهب رسمی اسلام ( حنفی ، مالكی ، حنبلی ، شافعی و جعفری ) گرفته می شود ، زیرا مجموعه مقررات و احكام اسلامی متداول بین مردم مسلمان دنیا منحصر در این چند مذهب است ، ما این چند مذهب را كنار هم می گذاریم تا به بینیم كدام یك از این مذهب ها پاسخگوی نیازمندی های ما در جهت مقررات سیاسی و اقتصادی این حكومت اسلامی است ؟

مطلبی كه عموم برادران سنی ما و دانشمندان مذاهب چهارگانه (حنفی ، شافعی ، مالكی ، حنبلی ) به آن اعتراف دارند این است كه در این مذاهب باب اجتهاد مطلق بسته است ، یعنی یك دانشمند حنفی و یك عالم شافعی یا مالكی یا حنبلی حق ندارد احكام را خودش از قرآن و حدیث استنباط كند و فقط باید فتوی و نظرات آن رهبران چهارگانه را بداند و به پیروان آنها ابلاغ كند و هر چه كه آنها از قرآن و حدیث در هزاران سال گذشته استخراج و استنباط نموده اند . باید همان را در اختیار مردم مسلمان پیروانشان بگذارد و نظریه و استنباط عالم و دانشمند امروزی از نظر فقه این چهار مذهب پذیرفته نیست ، از طرفی ما می بینیم جو آزاد و محیط گسترده یك كشور امروز مثل ایران كه ابعاد اقتصادی و سیاسی آن مرتبط و درگیر با شئون سیاسی و اقتصادی تمام كشورهای شرق و غرب جهان است ، نیاز به استنباط و اجتهاد احكام دارد ، زیرا مسائلی كه در متن قانون برای جامعه امروز مسلمانان مورد نیاز و احتیاج است ، در متن فقه ابوحنیفه و فتا و ای شافعی یا مالك بن انس و یا احمد بن حنبل كه در صدهل سال قبل می زیسته اند وجود ندارد . كه به توان بر مبنای آن یك قانون اساسی كامل و یك مجموعه فورمولهای سیاسی و اقتصادی برای امروز كشورمان تدوین كرد .

اما در فقه شیعه باب اجتهاد مطلق باز است و فقیه شیعه می تواند تمام مواد قانونی مورد نیاز جامعه را با نیروی علمی و مغزی خود از كانون قرآن و احادیث استخراج و استنباط كند ، و این موضوع در فقه آن مذاهب چهارگانه اجازه داده نشده و فقیه حنفی ، مالكی ، شافعی و حنبلی دارای این قدرت استنباط نیست ، لذا ناچار باید مذهب رسمی كشور كه زیر بنای همه مقررات و قوانین اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است مذهب جعفری باشد . زیرا تنها فقه جعفری است كه می تواند عموم مقررات لازم كشور را با هر گونه گستردگی در اختیار بگذارد و از همین جا است كه ما نظر می دهیم باید رئیس جمهور مملكت شیعه باشد ، زیرا مسئول اجرای مقررات مملكتی در این كشور رئیس جمهور است ، و در صورتی كه مقررات كشور دارای یك پی ایدئولوژیكی در مغز رئیس جمهور نباشد ، این مقررات ضامن اجرا نخواهد داشت .

پس نتیجه گرفتیبم كه این اصل 13 قانون اساسی بر مبنای انحصار طلبی شیعه نیست . و نیز این اصل از این جهت تدوین نشده كه شیعه و سنی را از هم جدا كند و برادران سنی ما بعنوان یك اقلیت مذهبی در كشور معرفی شوند ، همچنانكه برادران مسلمان سنی ما رهبری زعیم عالیقدر و امام آگاه و قهرمان حضرت امام خمینی را پذیرفتند با اینكه معظم له رهبر شیعیان جهان اند و این پذیرش به استقلال و كیان مذهبی این برادران هیچ ضربتی نزد و از شخصیت اجتماعی و دینی آنها در جهان هفصد میلیون مسلمان چیزی نكاست . جز اینكه آنها را متفكرتر و روشن اندیش تر معرفی كرد .

همچنین پذیرش اصل سیزدهم قانون اساسی بوسیله برادران سنی مسلمان ما نه تنها بر خلاف استقلال مذهبی و قومی و اجتماعی آنها نیست ، بلكه كیان اجتماعی آنانرا بوسیله همبستگی و صمیمیت برادران مسلمان شیعه شان مستحكم تر و با عظمت تر خواهد ساخت .

سید احمد علم الهدی شنبه 23 تیر 58 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 9 تیر 1396 10:44 ب.ظ
Loving the information on this site, you have done great job on the blog posts.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 08:15 ب.ظ
I'm really inspired with your writing abilities as well as with
the structure for your blog. Is this a paid theme or did you customize it your
self? Either way keep up the excellent quality writing, it's uncommon to look a nice weblog
like this one nowadays..
جمعه 1 اردیبهشت 1396 04:05 ق.ظ
Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote
the book in it or something. I think that you can do
with some pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is wonderful
blog. A great read. I'll definitely be back.
چهارشنبه 5 خرداد 1395 08:59 ب.ظ
سلام بر شما دوست عزیز. بنده اهل سنت هستم اما استدلال شما درست نیست. باب اجتهاد که اصلا و ابدا نمی تواند بسته باشد. در هر زمانی به مسائل جدیدی برمی خوریم که نیاز به نظر علما دارد. اهل سنت اتفاقا بسیار هم در این مورد باز عمل میکنند. کافی است نگاه به سایت های فقهی اهل سنت بیاندازید و با دنیایی از مسائل روز که به آن پاسخ داده اند روبرو خواهید شد. اهل سنت در مسائلی که روی آن اجماع مذاهب وجود داشته باشد مثلا احکام ارث و یا رجم و غیره اجازه فتوای منفرد را نمیدهد. اما اگر هیئت علمای مجمع مذاهب فتوای جدیدی بدهد باز هم می پذیرد.
بنده با اساس بودن مذهب جعفری برای قوانین و مقررات مخالف نیستم و الحمدلله که قوانین ما براساس احکام اسلام است و مذهب امام جعفر صادق یک مذهب راستین و حق هست الحمدلله.
اما از اینکه شرایط رئیس جمهور شدن مذهب شیعه باشد و حتی شرایط رهبر شدن، یک ناحقی در حق اهل سنت هست.
رحیم آذرنوشسلام علیکم
برادر عزیز این مطالب از روزنامه اطلاعات سالها اول انقلاب اسلامی جمع آوری شده اند
واین مطالب منعکس کننده نظر این حقیر نشستند
آگه تمام مطالب وبلاگ کاملا خوانده باشید متوجه میشوید جواب این بحث از طرف اهل سنت در همین مطالب داده شده است
ممنون از سر زدن شما به وبلاگ و اظهار نظر کردن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر